..... Klik op de titel om het gehele artikel te lezen .....

FIXI-app gebruiksvriendelijker

De FIXI-app waarmee je als inwoner iets kan melden aan de gemeente over de openbare ruimte (red.: straat, plantsoen, e.d.) wordt begin maart gebruiksvriendelijker. De gemeente is bezig om verbeteringen aan te brengen door enkele eerste veranderingen.

Een veelgehoorde klacht is dat een inwoner eerst allerlei persoonlijke informatie moet invullen. Inloggen/aanmelden is echter niet nodig om een probleem te melden. Daarom zal in de FIXI-app de knop 'Maak melding' meer wit worden uitgelicht waardoor de knop 'Inloggen' minder prominent naar voren komt.

Daarnaast krijgt de gemeente vaak meldingen binnen die ter behandeling worden gegeven door andere partijen. In plaats de inwoner een bericht te sturen dat zijn melding is doorgezet, zal er voortaan een berichtje worden gestuurd wanneer het probleem daadwerkelijk verholpen is.

Meldingen die betrekking hebben op mankementen waar de gemeente niet verantwoordelijk voor is (bijvoorbeeld een kapot bushokje), sturen we niet langer door naar de betreffende partij. In plaats daarvan berichten zij de melder bij welke partij hij/zij zelf een melding kan doen. Zo kan je als inwoner zelf direct contact onderhouden met deze partij en ook de status van de melding volgen.

Bron: Gemeente Stichtse Vecht